Wim de Winter staand

Wim de Winter

Gaat voor een betere weerstand

Goed bezig Wim. Drukke baan. Twee keer per week lekker sporten. Wim werkt ook aan zijn weerstand. Door zijn immuunsysteem sterker te maken, blijft hij gezond en fit.

Gezond eten, lekker bewegen, een frisse neus halen, goed slapen en stress vermijden, zijn allemaal belangrijk voor je weerstand. Het gaat daarbij om je immuunsysteem. Je immuunsysteem heeft vitamines nodig, zoals vitamine A, B6, C, D en E en mineralen als ijzer, selenium en zink. Als aanvulling op de voeding worden supplementen met probiotica of echinacea veel gebruikt om de weerstand te verhogen.

 

Vitamine C

Dagelijks heb je vitamine C nodig om onder meer je weerstand op peil te houden. Maar soms lukt het even niet om voldoende groente en fruit te eten of is net een beetje extra een welkome aanvulling. Een supplement met vitamine C kan dan gewenst zijn, eventueel in een hogere dosering.

 

Multi voor weerstand

Voedingsstoffen die je weerstand ondersteunen zijn vitamine A, B, C, D, E en de mineralen ijzer, selenium en zink. Een multi met deze voedingstoffen is hiervoor geschikt. Je krijgt op een eenvoudige manier een heel scala aan vitamines en mineralen binnen.

 

Echinacea

Veel mensen nemen een supplement met echinacea in tijden dat hun weerstand ondersteuning kan gebruiken. Stoffen uit deze plant kunnen het immuunsysteem versterken.

 

Probiotica

Misschien klinkt het eng, maar je darmen zitten vol met bacteriën. Probiotica zijn goede bacteriën in supplementen en yoghurtdrankjes, voor een goede balans in je darmbacteriën, wat goed is voor de weerstand. Dit kan nuttig zijn tijdens stressvolle periodes of bij antibiotica gebruik.