Otto Oudermans staand

Otto Oudermans 

Is een gezonde senior

Iedereen wil oud worden. Tenminste oud worden en gezond blijven. Ook Otto, de zeventig voorbij maar volop in het leven. Bij het ouder worden verandert de voedingsbehoefte, mede door een ander leefpatroon en worden stoffen soms minder makkelijk opgenomen. Otto Oudermans houdt hier rekening mee.

Het lichaam verandert met het ouder worden. Door veranderingen in de stofwisseling, huid, botten en gewrichten kan er meer behoefte aan extra voedingsstoffen zijn. Ook het binnenkrijgen van de juiste voedingsstoffen is op oudere leeftijd belangrijk.

 

Vitamine D voor senioren

Vrouwen boven de 50 jaar hebben extra vitamine D nodig. Voor mannen geldt dit indien zij een donkere huid hebben of veel binnen zijn. Vanaf 70 jaar heeft iedereen extra vitamine D nodig.

 

Vitamine B12

Voor ouderen kan een vitamine B12 supplement gewenst zijn waarmee onder andere de fitheid en concentratie gunstig worden beïnvloed.

 

Glucosamine en gewrichten

Glucosamine kan een rol spelen bij het behoud van soepele gewrichten. Op oudere leeftijd kan het vermogen om deze bouwstof aan te maken verminderen. 

 

Omega-3 vetzuren

Regelmatig vette vis eten is goed voor het geheugen. Dit houdt verband met de omega-3 vetzuren die in vette vis zitten. Met visoliecapsules wordt de inname van omega-3 vetzuren verhoogd.

 

Probiotica

Bij senioren kan de samenstelling van de darmflora veranderen, bijvoorbeeld als gevolg van medicatie. Probiotica kunnen de darmen ondersteunen.

 

Kurkuma

Kurkuma is gunstig voor het behoud van soepele gewrichten en voor het verlagen van het cholesterolgehalte in het bloed.