Afweersysteem

Gezond eten, lekker bewegen, een frisse neus halen, goed slapen en stress vermijden, zijn allemaal belangrijk voor je weerstand. Het gaat daarbij om je immuunsysteem. Je immuunsysteem heeft vitamines nodig, zoals vitamine A, B6, C, D en E en mineralen als ijzer, selenium en zink. Als aanvulling op de voeding worden supplementen met probiotica of echinacea veel gebruikt om de weerstand te verhogen.

allergy-18656_640Vitamine C voor weerstand

Dagelijks heb je 80 mg vitamine C nodig om onder meer je weerstand op peil te houden. Maar soms lukt het even niet om voldoende groente en fruit te eten of is net een beetje extra een welkome aanvulling. Een supplement met vitamine C kan dan gewenst zijn.

Multi

Voedingsstoffen die je weerstand ondersteunen zijn vitamine A, C, D, E, B6 en de mineralen ijzer, selenium en zink. Een multi met deze voedingstoffen is hiervoor geschikt. Je krijgt op een eenvoudige manier een heel scala aan vitamines en mineralen binnen.

Echinacea

Veel mensen nemen een supplement met echinacea in tijden dat hun weerstand ondersteuning kan gebruiken. Stoffen uit deze plant kunnen het immuunsysteem versterken.

Probiotica

Misschien klinkt het eng, maar je darmen zitten vol met bacteriën. Probiotica zijn goede bacteriën in yoghurtdrankjes en supplementen, voor een goede balans in je darmflorabacteriën, wat goed is voor je immuunsysteem. Dit kan nuttig zijn voor je stoelgang in stressvolle periodes, bij ongezonde voeding, of bij antibiotica gebruik.